Friday, December 10, 2010

Doulu-doulu ;p



The correct word is 'dulu-dulu' hihi. Merosakkan bahasa betul! =) Pagi tadi tertengok album-album lama kat dalam external then terimbau lah kembali kenangan-kenangan lama.Huhu! Sentimental betul.

Dulu time sekolah tak pernah masuk sekolah yang ada lelaki. I mean belajar kat sekolah campur. Since primary school till secondary school semua kat sekolah yang dipenuhi oleh kaum-kaum perempuan. Memang diperintah habis oleh kerajaan yang bernama perempuan! Sometimes i keep thinking why my parents sent me to girl school instead the mixed school.

Masa ni time form 5. Last picture before we facing SPM. Cuba teka mana aku??Haha!


After finished my high school , a got offer from ministry of education to take a degree in Education at Institut Perguruan. Sangat jauh! Selatan ke Utara.Pheww~ 10 jam perjalanan. Terbakar punggung!

Kat sini aku jumpa member-member baru. Habis dah member lama dilupakan! Muahahaha~ Dekat IPSAH aku amik opsyen Pendidikan Seni Visual as major and minor BI and BM. Kursus-kursus tu masa foundation je. Bila naik degree, dia tukarkan kepada PSV,PJ and BM.

Foundation time!

Ni gambar masa dinner last semester of foundation. Semua muka budak-budak lagi time nie.Umur pon baru 19 tahun.Teheee~

And ini adalah mereka-mereka yang sekepala dengan aku!


Kemudian, aku masok ke alam degree.First year degree January intake 2009. Umur dah jejak 20 tahun tapi perangai still tak berubah! =)

Gambar ni masa Hostel Dinner and aku jadi dancer malam tu =) I love dance a lot! ;p


Bila masuk tahun 2010 , umur dah 21 and second year. Dah jadi senior kepada junior-junior yang baru =) Tapi kami masih maintain cun! Muahahahaha~

Ni gambar masa BIG (bina insan guru) di salah sebuah sekolah di Sungai Petani ,Kedah! Lawa tak lawa tak kita orang wat mural.Hihi!


Masa-masa lapang kami akan diisi dengan benda-benda yang sebegini ^_^




Sebenarnya, 3 tahun setengah aku kat maktab still buat aku tak bersedia untuk jadi seorang guru. Next year, praktikum and aku tak tahulah macam mana anak murid aku nanti kan. Aku rasa bila aku kat sekolah nanti akan terciptalah watak dalam diri aku yang baru. Hipokrit jap.Heee~ Aku nak jadi garang la kat sekolah nanti! Boleh ke??


2 comments:

  1. kak shiela bakal guru ker??
    xsangka pula ..mcm budak2 shaja ..
    ayie pon bkal guru gak but lame lg loh..ad ag 3tahun stengah..hoho

    ReplyDelete
  2. haha.mcm budak2 kan.tak tengok lagi kalau time kuliah.hancuss nk jd ckgu.haha.ayie ipg mne?

    ReplyDelete